Мастър клас за начинаещи учители: Готови за училище
Проект “Мастър клас за начинаещи учители: Готови за училище” беше финансиран по програма “Ти и ЛИДЛ за по-добър живот” и фондация “Работилница за граждански инициативи” през 2022 г. и стойността му възлизаше на 9000 лв.
Каква е идеята?
С този проект имахме желание да подкрепим педагози с малко опит да придобият самоувереност и да развият уменията си за управление на класната стая, за приобщаване и мотивация на учениците, за справяне в конфликтни и стресови ситуации и умения за използване на средата в подкрепа на ученето.
Реализирахме 4 двудневни практически обучения за начинаещи педагози, разделени в 2 основни направления: “Управление на класната стая и учебния процес” и “Управление на конфликтите и стреса”.
Каква е ценността за участниците?
- Развиване на умения за управление на класната стая, за приобщаване и мотивация на учениците, за справяне в конфликтни и стресови ситуации и умения за използване на средата в подкрепа на ученето
- Екипиране на учителите с практически приложими “инструменти” за подкрепа в работата им с ученици, колеги и родители
- Нови контакти.
Какви са резултатите?
Над 30 начинаещи педагози се включиха
Над 50 часа практически приложими обучения
вдъхновяващи обучители, практици и специалисти в областите си
1 наръчник в помощ на всеки педагог. Разгледайте наръчника ТУК .
Планираме продължаване на курса, за да можем да вдъхнем на младите учители повече увереност и спокойствие в час.
Ревюта
“Перфектни! Много подготвени лектори, обясняващи, даващи, раздаващи се! Заредих се с много енергия. Хареса ми много русата дама с много образования, че повече говореше за психологически техники. Докосна ме много!”
“Хареса ми много идеята, че учителят трябва да е извор на идеи, творец, урокът и ученето като цяло да е творчески процес. Хареса ми това, че от всякакви подръчни материали може да създаваме, да учим с тях, идеите как да въвлечем децата и да създадем от групата екип. Това ще ми е адски ценно както в училище с класа ми, така и с детето ми вкъщи!”
“Научих много нови неща - паузата, процедура, език на учителя и много други, за които не бях чувала в университета и биха ми помогнали в практиката. Лекцията беше изчерпателна и подкрепена с множествено примери /реални/ и игри, които ми помогнаха да затвърдя новите знания. Благодаря!”
“Получих уверение, че положението не е безнадеждно. Стъпките за въвеждане на правилата, таблата и процедурите, структурирано /вербализирано/, на езика на учителя, основно, за да мога да го предам нататък и да следя себе си, да си давам рефлексия. Много идеи за начините за управление. Осветлиха ми се много причини за проблеми в училището ни.”
Снимки





